Kezdőlap | Fórum | A Klub | Ügyfélszolgálat | Klubesemények, Programok | Technikai információk | Fotóalbum | Hasznos | GYIK-FAQ | Partnereink | Linkek
  Technikai információk
 

 Figyelem!

A Klubtól érkező levelek legnagyobb része automatikusan kerül elküldésre. A levelező szerverek egy része az ilyen leveleket hajlamos spamlevélként kezelni. Kérjük, ha nem kapjátok meg a Klub hírleveleit (regisztrációs visszaigazoló leveleit stb.), akkor ellenőrizzétek levelező programotok/levelező szolgáltatótok spam (levélszemét) mappáját!
A levelező program spamszűrője miatti esetleges információvesztés miatt a Klub és a szerkesztők felelsősséget nem vállalnak!

Kezdőlap > Technikai információk > Tippek és trükkök

Fényszóróizzó

Természetesen szinte a teljes palettát kipróbáltam. Trabin, R4-en, Opel Astra F-eken, Mégane I-esen, Skoda Favoriton H4-ben, Clio II-n, Citroen C3-ason eddig H7-ben utaztam.
Most Mégane II-m van gyári xenonnal, feleségem Peugeot 206-osában pedig HID szett figyel, saját "beépítésben". Ez utóbbiakról majd máskor, most a halogénekről.
 
Természetesen kezdtem a klasszikus, növelt teljesítményű halogénekkel a 90-es évek elején. R4-esem alapjáraton leállt a 480W-os áramfogyasztástól, csak emelt fordulatszámon ketyegett el bekapcsolt fényszóró, ködfényszóró és kiegészítő fényszóró mellett.
Használtam növelt fényerejű, standard teljesítményű és különféle színű izzókat.
Szempontjaim az értékelésekkor a bevilágított útszakaszra, a kibocsájtott fény színe és a vezethetőséggel való összefüggésére, az izzók élettartamára és árára, illetve a forgalmazó kereskedő reklamáció ügyintézésére is kiterjedtek.
 
Standard fényszóróizzók
 
A kiemelkedő teljesítményű Tungsram 140/100-as H4-el kb. 160-ig Astra F-en (Németországban :)) nem kellett a 100W-os tompítottról távolsági fényre váltani. A távolsági fény egyszerűen (280W) megkönnyezteti a szembejövőt. Sajnos közúton ez nem szabványos. Az Astra lámpáját kb. 1 évnyi használat alatt nem tette tönkre, pedig állandóan világítok. Sajnos már egy ideje nem láttam márkaboltban (Bp., Király u.) sem, utolsó időkben 800-1000 forint körül volt at ára.
100/80W H4 szintén Tungsram. Kiváló képességek, 80W tompítottal (45% -al erősebb a szériánál), hosszú élettartam. 1-2 év minden további nélkül. Én inkább az üveg elszíneződése miatt (t.i.: füstszín jelenik meg a sokat izzó wolframszálas izzók üvegén a használati idő előrehaladtával) cseréltem ki (szigorúan párban) eme izzókat. Ezek árban ma is kb. 1000 forintba kerülnek, ami szerintem jó ár/érték arányt képvisel. Én csak ajánlani tudom. Hőkibocsájtása tapasztalataim szerint Mégane I-em (2000-es évjárat) lámpáját nem rongálta.
 
Emelt teljesítményű, normál hő/fogyasztásértékű fényszóróizzók
 
Tungsram Megalight/Megalight+ H4 60/55W illletve H1 55W
Kb. 30-60 %-os fényerő/megvilágított útfelület-növekedés a leírásban (Megalight 30, Megalight+ H7 50, H4 60%). Ezt nem mértem, de jól vezethető a tompítottal, távfénnyel egyaránt. Bevilágított útszakasz tapasztalatból érezhetően hosszabb. Színe a standard halogén. Élettartama az általam határként szabott 1 évet meghaladja. Ajánlani tudom. A Tungsram egyébként a rövid időn belül (6-18 hét - tapasztalat) kiégő vagy besötétedő izzókat általában szó nélkül kicseréli a blokk felmutatásával. Ezek szerintem gyári hibásak. Új ár H4 1600-2000 forint, H1 1000 forint körül.
Tungsram Euroblue/Superblue H4 60/55W illetve H7 55W
Szép szín (fehéres a Superblue, kékeskés az Euroblue), persze köze sincs a xenonhoz, jó vezetni vele, de meg sem közelíti a Megalight képességeit vezetési komfortban este/éjszaka. Bevilágított útszakasz nem nő meg. Új ár H4 1200-2000 forint, H7 2000 forint körül.
 
Osram Silverstar H4 60/55W illetve H7 55W és H1 55W
Fényerejében, színében a Megalighthoz hasonló. Árban a felett helyezkedik el. Élettartama picit rövidebb, 1 évet épp elérő vagy az alatti. Új ár H4 1200-2000 forint, H1 2000 forint körül alakul.
 
Osram Cool Blue H4 60/55W iiletve H7 55W
Fényereje, színe a Tungsram Super/Euroblue szintjén áll meg. Nagyon jól néz ki vele az autó. Kellemes vezetni éjszaka. Bevilágított útszakasz nem nő meg. Élettartam nem éri el az 1 évet. Új ár H4 1200-2000 forint, H7 2000-3000 forint körül. Osram kereskedők kiégett izzót (1-2 hónap után) vagy csak balhézásra vagy nem cserélnek. Egy drága prémiumizzónál ez szerintem nincs rendjén tényleg rövid idő eltelével.
 
Tungsragold H460/55W illetve H4100/80W
Ma már nem túl divatos színű izzók. Sárga színkibocsájtás, felső sávban ibolyás fénnyel. Kifejezetten jó vezetni vele havas, latyakos időben, illetve szürkületkor. Az ibolyás sáv a táblákat hamar észlelhetően világítja meg. De ugye nem cserélgetjük napszaknak megfelelően. Árban a Megalight alatt van.
 
Extraszuper, szuperkék, xenonkék, kobaltkék... normál és emlet teljesítményben
 
Extraszuper, szuperkék, xenonkék, kobaltkék, xenontöltéses halogén, csodaszupermegagiga nóném és az igazi xenontöltéses halogén, ez nem olyan, mint az összes többi halogénizzók tartoznak ide. Közös jellemzőjük, hogy távolkeleti eredetűek (név szerint többségében Kína), csodás fehértől ibolyáig, kobaltig terjed színskálájuk. Nem csoda, hiszen a búrát festik be. Emiatt azonban csökken a fényerő. Nem is kicsit.
Tapasztalataim szerint egy dolgot nem lehet velük korrektül és biztonságban tenni. Éjjel vezetni. Rövid bevilágított útszakasz, érezhetően (normál teljesítményűnél harmat-) gyenge fény. A kékes tónusok a jelzőtáblákat szépen megvilágítják. Élettartamuk kivétel nélkül meg sem közelítik a Tungsram bármely izzóiét. Nálam általában 3 hónapot bírtak. Eleinte. Az utóbbi beszerzéseknél, mivel nem láttam vele, hamar kivettem.
Áruk lehet igen olcsó, de az "ez az igazi xenon 6000 kelvinen és nem az ócska hamisítvány"ok-ért akár 2500-5000 forintot !!!! is elkérnek darabonként. Én már vettem ezekből is, mert ez tényleg nem a 800 forintos gagyi. És pedig tényleg ugyanolyan vacak, csak szebb a csomagolása, esetleg nincs is annyira  búra megfestve, mert ebben tényleg xenon gáz van, de mégsem.
Vittem ilyet is vissza. Drágánál akkor már azt mondták, hogy az kérem így nagyon jó. Hogy én nem látok vele? Az biztosan nem lehet, más nem mondta eddig (biztos nem vitte vissza, nem vezett este, sasszeme van, vagy infra...). Olcsóbbnál korrekt kereskedő meg is mondja, hogy nem olyan a fényerő és rövid az élettartam, de a fénye szép, s ez utóbbi igaz is jó néhány típusra.
 
Nem vagyok megrögzött magyar árú párti és nincs érdekeltségem ebben a bizniszben (sem). De nekem eddig ár/érték arányban illetve vezetési komfortban, biztonságban, élettartamban a Tungsram izzói jöttek be a fényszórót illetően. Élek a gyanuperrel, hogy más országok izzószálai a magyar utakon hamarabb elszakadnak. Csak a sok félszemű BMW-re tudok ilyenkor gondolni.
 
Valamennyi neves cég interneten is elérhető, de nem mindig a magyar honlapon keresztül ebben a témában. A xenon utánzatok bőséggel magyar, német és elsősorban tengeren túli (USA) honlapokon vásárolhatók vagy leírásaik olvashatóak. Apropó USA-beli xenonkéket is próbáltam. Ugyanolyan, mit a Cora-ban vásárolt kék színű gagyi.
 
Fényszóró összefoglaló
 
Normál használatban a növelt fényerejű Megalight sorozat, Osram Silverstar, illetve a Philips Silvervision és Vision Plus ajánlható azonos fogyasztás és hőtermelés mellet, ami biztosan nem tesz kárt a lámpatestben sem.
A fehéres/kékes megjelenés ésszerű eszköze a Tungsram Super/Euroblue, Osram Coolblue, Philips Bluevision és van Bosch termék is, ami magas árkategóriás, de nagyon jó (élettartama nem ismert előttem).
Extra igényeknél jól jöhet a Tungsram Tugsragold, Allday, az Osram Light@Day, a Philips Nightguide, Power2Night.
 
Beszerzési helyek: - Tungsram: márkabolt (Bp., Király u.), Homasita kft. (Bp., Andor u., Üllői út, hipermárketek időnként), - Osram: Osram mintabolt (Bp., Váci út),  Homasita, - Philips: Meteor Hungária (Bp., Visegrádi u.), Homasita, - Bosch: Homasita, benzinkutak...
 
vigyuri (860, e-mail)
 Login
 Név:
 Jelszó:  

 Klubtagság
 A klub létszáma:
   Tag: 413 fő
   Senior tag: 20 fő
   Tiszteletbeli tag: 17 fő

Elöjegyzett tag(ok):

Kuboo (1337)(M)


 Újdonságok
Látogatók száma: 37