Kezdőlap | Fórum | A Klub | Ügyfélszolgálat | Klubesemények, Programok | Technikai információk | Fotóalbum | Hasznos | GYIK-FAQ | Partnereink | Linkek
  Technikai információk
 

 Figyelem!

A Klubtól érkező levelek legnagyobb része automatikusan kerül elküldésre. A levelező szerverek egy része az ilyen leveleket hajlamos spamlevélként kezelni. Kérjük, ha nem kapjátok meg a Klub hírleveleit (regisztrációs visszaigazoló leveleit stb.), akkor ellenőrizzétek levelező programotok/levelező szolgáltatótok spam (levélszemét) mappáját!
A levelező program spamszűrője miatti esetleges információvesztés miatt a Klub és a szerkesztők felelsősséget nem vállalnak!

Kezdőlap > Technikai információk > Tippek és trükkök

Alapjárati motor tisztítása

Kitisztítottam az alapjárati motort.
De nem csak a motort vettem ki, hanem a házat is levettem. Azzal csak egy bajom volt, hogy a hátsó csavarhoz nehezen találtam megfelelően kicsi csavarhúzó szárat a troxfejhez.

Aztán a házba beleöntöttem higítót jópárszor és azzal jól kimostam a trutyit. De nem mindent hozott ki ezért kézzel (mechanikusan) is megkellett tisztítani.

A motorról olvastam, hogy nagyon óvatosan kell bánni. Szerintem nem. Semmi extra.
Itt is higítóval próbálkoztam elsőnek, majd egy kis szilikon spray majd WD40 el fejeztem be. A WD40et főleg azért vetettem be, hogy a szilikon ne rántsa magához a koszt.
A középső tengelyen lévő mozgó csövet felhúztam és jól telenyomtam WD40-el.
Aztán vártam, hogy jól lecsöpögjön.

Közben visszaszereltem a házat, majd bele a motort. Csatlakozó vissza.

Első indításra indult, majd leállt. Újraindítottam kis gázzal, majd egy nagyon rövid játék után meglett az alapjárat.

Azért, hogy átmozgassam a kézifék behúzása melett a kuplunk felengedésével finoman rákényszerítettem, hogy jól kinyisson.

Aztán kipróbáltam menet közben. Azt vettem ésre, hogy finomabban lehet vele elindulni.
Nekem volt egy olyan jelenség, hogy mikor motorfék üzemmódban elérte az alapjáratot akkor nagyon kezdett rángatni az autó. Ez gondolom abból adódott, hogy a kúpos eézásó tányér nem kúpos volt a kosz miatt és ezért a motornak mindig nagyot kelett mozdulnia, hogy a megfelelő áteresztési keresztmetszetet létrehozza.

Most nagyon minimálisat ránt, a sebváltót nézni kell, hogy lehessen látni az átmenetet a motorfék és alapjárat között.

Most csak egy rövidet mentem, de holnap kíváncsi leszek a pesti araszolásra.

(T_H, fórum)

Pár hónappal ezelőtt megcsináltam az alapjárati motor tisztítását.
(Erről van is fent egy leírás a klublapon)
Sok előnyös dolog melett keletkezett egy kellemetlen is:
Hideg motornál túráztatta magát. Tehát hideg motornál kb. 2000-es alapjáraton ment, majd rövid idő után mintha a gázzal játszadoznék és ütemesen gázfröccsöt adnék.

Tegnap kiszedtem a motort és most műszerolajjal jól felöntöttem a motor tengelynél lévő sapkát. Majd hagytam kicsorogni belőle az olajat, letörölgettem, majd visszaraktam.

Eredmény:
Reggeli indulás a motor beállt normál fordulatra és a túráztatás jelentősen lecsökkent.
Kíváncsi leszek még a holnap reggeli viselkedésre.
 






 

 
 Login
 Név:
 Jelszó:  

 Klubtagság
 A klub létszáma:
   Tag: 414 fő
   Senior tag: 20 fő
   Tiszteletbeli tag: 17 fő

Elöjegyzett tag(ok):

Kuboo (1337)(M)


 Újdonságok
Látogatók száma: 37